Friday, February 26, 2016

Syarat jobdirumah yang sangat mudah

Artikel ini adalah mengenai syarat jobdirumah. Ramai yang sudah tahu tentang jobdirumah yang tidak asing lagi di kalangan-kalangan penjana duit secara online di Malaysia. Kerja Job di rumah ini boleh di jadikan kerja ke 2 yang memang telah terbukti memberikan komisen jobdirumah kepada ada – bukti komisen jobdirumah2016. Tetapi harus di ingat, syarat jobdirumah yang perlu di patuhi.

Sebelum itu anda kena faham dulu tentang apa itu job dirumah, jangan main hentam sahaja tanpa usul periksa. Selidik dulu macam mana cara  perjalanan job di rumah ni. Dengan cara memohon yang mudah dan secara online sahaja, tidak mustahil program bekerja dari rumah yang di anjurkan oleh salah satu syarikat yang berdaftar iaitu Kliks Solution ini boleh menjadi satu batu loncatan untuk menjana duit dari rumah secara  part or full time.

Sebelum itu, anda kena tahu dulu syarat min untuk melakukan kerja dari rumah dengan jobdirumah ini.

Syarat Jobdirumah

*Boleh menulis, membaca dan faham B. Inggeris dan tahu syarat jobdirumah rasanya ramai boleh lepas syarat pertama ni, senang je kan. Nampak kepada syarat jobdirumah ni, hanya perlu faham sahaja B. Inggeris, tak perlu pakar pun. Bagi saya yang level-level lemah Inggeris ni pun boleh buat kerja jobdirumah ni. Saya ni SPM B. Inggeris P7 ( ini grad SPM tahun dah lama dulu, sekarang ni lain skit system SPM ni ). Ini kira lemah la, hamper-hampir fail. Boleh je saya mohon dan siapkan kerja kosong Jobdirumah ni. Anda pun tentu boleh macam saya atau lebih baik dari saya. Nak 1000 daya, tak nak 1000 dalih dakk.

*Boleh guna computer dengan baik – baik tu bukanlah maksudnya terror sangat, boleh guna macam orang ramai jugak la bukannya boleh baikki computer. Guna kat sini guna untuk menaip la kebanyakkannya. Kalau tahu design tu, bolah la mohon untuk kerja buat design sebab senarai kerja jobdirumah ni banyak. Kira pandai guna computer, ok la tuh. Lepas la syarat ni.

*Ada Komputer atau laptop sendiri – ok, mesti ada la kalau tak camne nak buat kerja dari rumah. Nak pc pinjam pun takpe, pinjam pc kawan asalkan ada pc yang boleh di gunakan. Kalau takde pc juga, boleh pergi cybercafé buat kerja ni. Macam-macam boleh buat la dan berbaloi bayar rm2 sejam kat cybercafé tuh. Buat kerja ikut smartphone je tak boleh.

*Ada internet ini mestilah. Nak mohon kerja jobdirumah pun kena mohon ikut internet. Jobdirumah ni buat kerja yang di berikan dari rumah. Jadi secara online lah tuh. Mesti ada sambungan internet. Yang ni wajib. Kalau takde, guna wifi mamak pun boleh. Asalkan boleh masuk internet je. Senang je syarat ni.

*Umur 18 tahun ke atas – ok, tak boleh bawak umur ya. Kalau nak tipu pun boleh tapi payment mestilah ke akaun yang umur 18 tahun ke atas, lepasan SPM le ni paling min. Boleh lepas ni kan. 18 tahun ni dah kira matang dan boleh buat kerja sendiri. Kalau student U pun dah boleh mohon bekerja di rumah ni. Mesti ada yang sesuai.

Syarat jobdirumah yang lain

*Boleh bekerja di rumah sendiri tanpa pengawasan – sebab memang tiada orang yang mengawasi anda. Anda siapkan kerja, anda dapat payment / komisen jobdirumah.

*Boleh faham dan ikut arahan yang di berikan – jangan majikan suruh buat A, anda buat B pula. Kalau macam ni kerja tak siap ni dan tak boleh jana wang dengan jobdirumah.

*Motivasi mau tinggi – kalau takde motivasi, kerja tertangguh, sekali je anda dapat kerja dari satu-satu majikan. Bila motivasi tinggi, anda akan Nampak sentiasa ready untuk jalankan kerja walaupun orang lain tak Nampak anda. Kerja pun boleh siap cepat ni kan. Disiplin juga kena ada la. Kalau takde disiplin di dalam melakukan kerja-kerja kosong dari rumah ni, macam mana kerja tu nak settle kan.

Ok, itu sahaja syarat jobdirumah.

Setelah tahu syarat jobdirumah ni, anda boleh lepas kan. Syarat tak ketat mana. Apa yang anda kena buat seterusnya ialah:


Selepas  pendaftaran, anda akan di berikan panduan berguna. Ikuti panduan jobdirumah tersebut  dan pasti anda akan beroleh peluang untuk melakukan kerja di rumah.

Artikel tambahan:

Artikel berkaitan:



Viralkan artikel »»

3 comments:

Anonymous said...

Cantik template blog ini. Ringkas. Mana nak dapat template macam ni cik/encik? boleh bagi tahu.. saya baru nak belajar.

jobdirumah said...

Salam tuan. Tuan boleh download percuma template ni di:

https://btemplates.com/2008/blogger-template-google-chrome/

Jika tuan hadapi masalah untuk customize template, tuan boleh hubungi saya kat contact. Tq tuan.

Noki Carlson said...

Mula-mula kata boleh kepada pelajar sekolah menengah, tapi sekarang syaratnya kena 18 tahun ke-atas?

Post a Comment

Featured Post

Kerja sambilan di rumah yang diiktiraf

Artikel ini adalah mengenai kerja sambilan di rumah yang diiktiraf . Kenapa diiktiraf? Kerana untuk mengelakkan daripada kerja kosong peni...