Friday, February 26, 2016

Cara mohon kerja dalam portal Jobdirumah

Bayangkan, dalam sebulan terdapat lebih 20 000 tawaran kerja di dalam portal jobdirumah untuk anda pohon. Hanya mereka yang berdaftar sahaja boleh memohon kerja ini. Kerja-kerja kosong yang baru akan di emailkan kepada anda setiap hari, anda perlu login ke portal jobdirumah untuk memilih kerja-kerja yang ada. Pastikan anda sudah baca apa itu jobdirumah kerja.

Permohon kerja di namakan “ BID “ dan kerja kosong di namakan “ PROJECT “.

Inilah istilah yang di gunakan untuk memohon tawaran kerja dalam jobdirumah untuk di lakukan secara online atau offline dari rumah sahaja.

Apa yang anda kena buat untuk mendapat sesuatu kerja itu?

Anda kena mohon dengan majikan. Perluka diingat jobdirumah bukan majikan anda. Jobdirumah hanya menyediakan platform untuk anda berhubung dengan bakal majikan anda untuk memohon kerja.

Seperti yang saya katakana tadi, anda kena mohon sesuatu kerja dan proses ini di namakan “ BID “. Di dalam “ BID “ ni anda kena letak harga sesuatu kerja, masa untuk siapkan dan kualiti kerja tersebut. Berdasarkan profile anda di dalam jobdirumah,  bakal majikan akan menilai anda sama ada layak ke tidak untuk di berikan sesuatu kerja.

Jadi, tips jobdirumah di sini ialah jika anda dapat satu-satu kerja, anda kena siapkan dengan berkualit dan cepat dan ini akan membuatkan profile anda akan lebih cantic dan memudahkan anda mendapat sesuatu kerja kosong di namakan “ PROJECT “.

Jadi, anda akan ulang proses yang sama di nama anda sediakan “ BID “ kepada bakal majikan dan jika anda terpilih, anda boleh lakukan kerja tersebut. Begitulah seterusnya.

Bayaran, jangan bimbang. Jobdirumah tidakpenipu dan anda boleh lihat komisyen jobdirumah 2016 yang telah saya dapat. Sikit je sebab saya malas.

Apa yang penting untuk anda ialah, anda kena dapatkan panduan terbaru jobdirumah di mana semuanya akan di berikan dengan detail seperti cara nak tulis profile dan cara betul nak mohon bekerja dari rumah.

Dapatkan panduan jobdirumah --- > Panduan Jobdirumah ( JDR ) Terbaru.

Bakal dan fahamkan panduan tersebut. Mungkin anda kena baca banyak kali untuk faham supaya kerja yang anda pohon beroleh kelulusan. Anda juga di nasihatkan supaya tidak meletakkan harga terlalu rendah untuk sesuatu PROJECT . Letaklah harga yang bersesuaian, orang kata biarlah pendapatan anda berbaloi dengan apa yang anda buat. 

Di sebabkan majikan-majikan ini bukan dari Malaysia, maka bayaran adalah dalam USD. Kalau ikut tukaran wang sekarang ni, banyak juga USD ni kalau tukar ke ringgit. Jadi, ambillah peluang ni sementara Ringgit masih rendah. Ada juga golongan yang untung akibat kejatuhan ringgit ni.

Oklah, setelah anda tahu sikit-sikit tentang jobdirumah, apa yang anda kena buat seterusnya ialah dapatkan panduan Jobdirumah di portal job di rumah itu sendiri.

Dapatkan panduan dan daftar jobdirumah --- > Panduan jobdirumah ( JDR ) Terbaru.


Habiskan masa terluang anda ( jika ada ) untuk menambah pendapatan anda dan keluarga. Banyak manfaatnya jika anda bertindak dengan mencuba buat duit sampingan dengan Jobdirumah.

Artikel tambahan:

Artikel berkaitan:



Viralkan artikel »»

1 comments:

Unknown said...

boleh saya tanya, saya telah mendaftar job dirumah, bagaimanakah untuk saya login portal job dirumah untuk mencari job? https://jobdirumah.net/members/?page_id=73

Post a Comment

Featured Post

Kerja sambilan di rumah yang diiktiraf

Artikel ini adalah mengenai kerja sambilan di rumah yang diiktiraf . Kenapa diiktiraf? Kerana untuk mengelakkan daripada kerja kosong peni...